Toegevoegd aan bestelling

12x
Winkelwagen
Voor 14:00 uur besteld? Vandaag verzonden!
Gratis advies, installatie en support
Eigen supportafdeling

Mijn cards lopen vast in de printer

Loopt bij een printopdracht de card vast in de printer? Dan verschijnt één van de volgende meldingen op het scherm:

  • Check cards, their position in the feeder and the gauge setting
  • Card(s) blocked or failure of mechanical component
  • Card error

Dit kan 3 oorzaken hebben.

1. Dikte van de cards verkeerd ingesteld

Het meest voorkomende probleem is dat de card-dikte niet goed staat ingesteld. Dit los je op door de schuifmaat voor de card-dikte aan de voorkant van de printer goed in te stellen op basis van het type card. Zet de schuifmaat op de maateenheid die overeenkomt met de dikte van de card die in de printer zit.

2. De printer schoonmaken

Een andere oorzaak van het vastlopen van een card kan een vervuilde printer zijn. De interne rubberen transportrollen kunnen veel stof bevatten. Hierdoor slipt een card tijdens het transport door de printer. Dit veroorzaakt een foutmelding. Sluit deze oorzaak uit door de printer schoon te maken.

De ICP-400 schoonmaken | Video

3. Inktfolie vervangen

Het kan ook voorkomen dat het interne opwikkelmechanisme van de inktfoliecassette niet meer goed meedraait. Dit kan voorkomen wanneer de inktfolie bijna op is. Hierdoor kan de printer vastlopen.

Vraag niet gevonden? Vind hier het antwoord.
Bel ons op 078 615 2033

Even in contact komen?

Je kan ons telefonisch bereiken via 078 615 2033. Van maandag t/m donderdag zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. Op vrijdag zijn wij bereikbaar van 08:30 tot 16:30.

Andere support kwesties?

Wil je meer weten over labelprinters, labels of software? Bel naar 078 615 2033 of laat je gegevens hieronder achter en we bellen je graag terug voor een advies op maat!

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.